Website Bouwbedrijf Van Son

Inclusief tekstproductie en fotografie

Het probleem

In april 2024 ontving ik een telefoontje van Rick van Opstal, directeur bij Bouwbedrijf Van Son. "Luke, ik heb dringend personeel nodig. Ik heb alle klassieke vormen van personeelswerving al geprobeerd, maar ik kom gewoon niet aan handjes. Ik denk dat het toch maar eens tijd wordt om online naar mensen te gaan zoeken."

Ik ging vrijblijvend langs bij Van Son en vertelde Rick dat online personeel werven niet lukt door enkel een advertentie op het web te knallen. Daar is meer voor nodig.

Creatieve oplossing

Na urenlang sparren kwamen Rick en ik samen tot een plan. We deden onderzoek naar hoe we de doelgroep wél kunnen prikkelen en betrokken het personeel van Van Son daar bij. Geen dertien-in-een-dozijn-vacatures meer. Wél flexibiliteit en open communicatie. Partnerships met ZZP'ers. Energie steken in opleidingsmogelijkheden en leerwerktrajecten voor de nieuwe generatie.

Ik wil ook een nieuwe website!

Allround opdracht

Met die keuze lieten we het stoffige imago van de bouwsector achter ons. Ik ging aan de slag met een volledig nieuwe website. Ook de tekstproductie en fotografie mocht ik voor mijn rekening nemen. Als kers op de taart mocht ik meerdere social ads produceren. Kortom: een uitdagende opdracht waarin ik samen met Van Son hun (online) bereik heb vergroot en geprofessionaliseerd.

Het resultaat

Moraal van het verhaal? Voor veel ondernemers is marketing en communicatie een ondergeschoven kindje. Dat terwijl ze op hetzelfde moment klagen over gebrek aan personeel. Nogmaals: met een advertentie in een krantje waarin woorden als 'teamplayer', 'proactive houding' en 'dynamische werkomgeving' centraal staan ga je het niet redden. Ben creatief. Ik help je maar al te graag!

Bekijk de nieuwe website van Van Son nu: www.bouwbedrijfvanson.nl

Geen zin om een contactformulier in te vullen?

Geen probleem! Laat hieronder je naam en telefoonnummer achter en ik bel je zo snel mogelijk!

Laat mij contact met jou opnemen!