In het tweede jaar van mijn HBO-studie liep ik stage bij Nederlands' enige echte Formule 1-circuit. Ik kreeg destijds de opdracht om alle sociale mediakanalen te optimaliseren. Na mijn stageperiode bleef ik op afstand betrokken bij de invulling van de online communicatie. Daarnaast was ik in 2021 en 2022 als content manager aanwezig tijdens de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix.
Van 2020 tot en met midden 2023 produceerde ik sociale media content: van Instagram Reels tot berichten over de zakelijke arrangementen op LinkedIn. Hieronder vind je een aantal voorbeelden van mijn werkzaamheden.
Tijdens mijn stage werd ik gevraagd om de sociale media strategie opnieuw uit te werken. Dit leidde tot een groter bereik, met onder andere alleen op Instagram al een groei van meer dan 50.000 volgers binnen een half jaar. Na mijn stage bleef ik als freelancer betrokken. De afgelopen jaren groeide het circuit uit tot veelzijdige business en leisure locatie. Daarom werkten mijn collega's en ik ook na mijn stage aan het optimaliseren van de strategie. In de volgende alinea lees je hier meer over.
Wat ooit het imago had van een vervallen racebaan tussen de duinen, is vandaag de dag een levendige evenementenlocatie waar zaken en recreatie ruim driehonderd dagen per jaar samenkomen. Juist dat laatstgenoemde wil CM.com Circuit Zandvoort (online) uitstralen. Niet alleen plaatjes van mooie auto's, maar ook sfeer en beleving horen daar bij. Samen met mijn collega's werkte ik aan de online herpositionering van CM.com Circuit Zandvoort. Het doel? Het nastreven van de visie van het circuit middels een online lifestyle brand.
De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix is hét grootste (sport)evenement van de Benelux. In 2021 en 2022 fungeerde ik als spil tussen CM.com Circuit Zandvoort en de organisatie van het evenement. Van interviews met coureurs tot het doorvertalen van de sfeer en beleving op de tribunes naar sociale media: twee jaar op rij produceerde ik een week lang allerlei soorten content. Omdat (auteurs)recht in de autosportwereld een gevoelig onderwerp is, kan ik de content helaas niet delen via mijn website. Meer weten? Neem dan contact op.
In oktober 2022 was het zo ver: na maanden hard werken ging de nieuwe website van CM.com Circuit Zandvoort live. Meer informatie over zowel business als leisure items, een optimale user experience en meer: daar gingen we voor. Begin 2022 startten we de voorbereidingen. Ik haakte aan als project coördinator en was verantwoordelijk voor het uitdenken en plaatsen van content op een groot deel van de webpagina’s.
Ik wil ook een helpende hand